This is Not an Advertizement! It is Culture, Public but Mostly Jam

This morning, ARTUNG ! offers the people of Montreal more than 300 artworks . Installed in the advertising panels belonging to Pattison, CBS Outdoor and Astral Media, these displays denounce the increase in tuition fees. [click on any red square to see the displays)

Map of Artung!'s reclamation of public space in support of access to education.

“The public space should encourage citizen expression and represent different points of view. Unfortunately, the urban landscape is overrun with advertisements. The commercialization of our living space leaves room for only one message: sell and consume”, according to the co-spokesperson of ARTUNG!, Peggy Faye.

An Artung! intervention with artwork by the Beehive Design Collective.

Last May, 200 advertisements were replaced by artworks to reclaim the public space while at the same time denouncing the lawsuit filed by Pattison, CBS Outdoor and Astral Media against the Plateau-Mont-Royal borough. On September 7, 2010, Mayor Ferrandez’s administration adopted a by law calling for the removal of the 45 panels installed on its territory. Today, although the Plateau-Mont-Royal borough has sent out 86 statements of offense, none of the huge advertising panels has been removed – these companies are therefore acting illegally.

This time, the ARTUNG initiative is coming out in support of the 220 900 students who are presently on strike. Tomorrow the 22 of March, thousands of citizens will fill the public space during a huge national demonstration to oppose the decision of the liberal government to increase tuition fees. This measure impairs the accessibility of education and public services.

“Teaching institutions, like the streets, should be places of dialogue rather than spaces subjected to the economics of the market,” states Pascale Brunet, co-spokesperson of ARTUNG!

Made up of a constellation of citizens of all stripes, ARTUNG! Invites the population to participate in a reflection on the future of our public spaces. Our streets should be a canvas for all communities and not for private companies. Our schools should be places for meeting and debating ideas, and not degree factories.

Photos and a video will be available this morning at : www.cecinestpasunepub.net

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Ce matin, ARTUNG ! offre plus de 300 oeuvres d’art aux citoyen.ne.s de Montréal. Installées dans des supports publicitaires appartenant à Pattison, CBS Outdoor et Astral Media, ces affiches dénoncent la hausse des frais de scolarité.

« L’espace public devrait encourager l’expression citoyenne et représenter différents points de vue. Malheureusement, le paysage urbain est envahi par les publicités. La commercialisation de notre milieu de vie ne laisse place qu’à un seul message : vendre et consommer » soutient la co-porte-parole d’ARTUNG!, Peggy Faye.

Artung! in support of the student strike against tuition increases.

Rappelons qu’en mai dernier, 200 publicités avaient été remplacées par des oeuvres d’art pour réinvestir l’espace public et condamner la poursuite de Pattison, CBS Outdoor et Astral Media contre l’arrondissement du Plateau-Mont-Royal. En septembre 2010, un règlement imposait le retrait des 45 panneaux publicitaires installés sur le Plateau. Aujourd’hui, bien que 86 constats d’infraction aient été émis par l’arrondissement, aucun de ces immenses panneaux publicitaires n’a été retiré. Ces compagnies ont donc des pratiques illégales.

Cette fois-ci, l’initiative d’ARTUNG vient en appui aux 220 900 étudiant.e s qui sont présentement en grève. Demain le 22 mars, des milliers de citoyen.ne.s investiront l’espace public lors d’une gigantesque manifestation nationale pour s’opposer à la décision du gouvernement libéral de hausser les frais de scolarité. Cette mesure nuit à l’accessibilité aux études en plus de s’inscrire dans une logique de marchandisation de l’éducation et des services publics.

« Les établissements d’enseignement, tout comme les rues, devraient être des lieux de dialogue plutôt que des espaces assujettis à l’économie de marché » a déclaré Pascale Brunet, co-porte-parole d’ARTUNG!

Formé d’une constellation de citoyen.ne.s de tout acabit, ARTUNG! invite la population à participer à une réflexion sur l’avenir de nos espaces publics.

Nos rues devraient être un canevas pour nos communautés et non pour les compagnies privées. Nos écoles devraient être des lieux de rencontres et de débats d’idées et non des usines à diplômes. En matinée, une vidéo et des photos seront disponibles ici :www.cecinestpasunepub.net

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Contact Média Pascale Brunet et Peggy Faye 438-876-7384

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